Jak to dobrze, że jest ktoś kto patrzy nam na ręce Z powyższych wyliczeń wychodzi, że aby uzyskać wyważenie na poziomie 75 % to trzeba by tłok odchudzić o jakieś 178 gram co jest nierealne, lub zwiększyć masę przeciwwag o 130 gram, lub wiercić wał jak szwajcarski ser
Ale w Tomboja przypadku rzeczywiscie bym nic nie zmienial,za duze ingerencje sa potrzebne zeby eksperymentowac.
[ Dodano: Sro 23 Gru, 2020 ]
Mam pytanie, Tomboy - czy mozesz pomierzyc swoje cierne tarcze sprzeglowe ( srednica zewn, wewn. grubosc ) jesli masz teraz wszystko rozlozone mam moze niesluszne podejrzenie ze beda pasowaly do duzych NSU?
Pamietaj ze ty masz za zadanie normalnie jezdzic a nie scigac sie. To 2 zupelnie rozne sprawy i motocykl wyscigowy kiepsko radzi sobie na szosie.
Cylinder OK, czy masz u dolu tuleji stozek ulatwiajacy wkladanie cyindra na tlok z pierscieniami?
A ja zapytam o sworzeń bo się nie pochwaliłeś, pływa w tłoku?
PS ten stożek to taka fazka, i po którymś roztaczaniu cylindra po prostu zanika, a bardzo ułatwia życie. Przy dwóch cylindrach to bez niego włożenie tłoków jest wręcz niemożliwe.
Pamietaj ze ty masz za zadanie normalnie jezdzic a nie scigac sie. To 2 zupelnie rozne sprawy i motocykl wyscigowy kiepsko radzi sobie na szosie.
Cylinder OK, czy masz u dolu tuleji stozek ulatwiajacy wkladanie cyindra na tlok z pierscieniami?
Fotkę z wałem przedstawiłem jako ciekawostkę. Nie planuję takiej ingerencji w moim egzemplarzu.
Tak, stożek w dolnej części tulei jest jeszcze dosyć pokaźny. Nawet włożyłem w celach testowych tłok. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie, ta czynność jest bardzo stresująca.
nickeledon napisał/a:
A ja zapytam o sworzeń bo się nie pochwaliłeś, pływa w tłoku?
Próbowałem włożyć sworzeń do tłoka. Po 1-2 mm już zaczynał stawiać duży opór. Tak więc nie jest pływający.
A jak z glowka korbowodu?
Jesli jest ciasny w tloku to po prostu podgrzej tlok wsadzajac go do piekarnika i nastawiajac na jakies 100C - powinno wystarczyc.
Używam takich opasek zaciskowych, a cylinder od mojej Besy zakładam sam, to dopiero jest gimnastyka
Ty masz taki skos prowadzący, że tłok sam powinien wskoczyć do cylindra.
Co do sworznia w tłoku, to spróbuj go najpierw podgrzać do temperatury ciała (np. przytulając ) jeżeli sworzeń nadal nie będzie wchodził, to już wtedy na gorąco. Podejrzewam jednak, że gdy wkładałeś na sucho to się lekko "przyciął" i stanął. Nie spotkałem jeszcze współczesnej produkcji gdzie trzeba by było grzać tłok w celu włożenia sworznia, ale nie wszystko jeszcze widziałem
O ile pamiec mnie nie myli to tlok junakowski trzeba troche podgrzac, moje tloki w poprzedniej BSA ( tez GPM ) musialem podgrzewac dla wlozenia sworzni.
Jeśli chodzi o sworzeń, to wyjechał do Łodzi wraz w wałem i korbowodem. Po powrocie będę mógł coś więcej na ten temat napisać.
Tymczasem powróciły fanty, które wysłałem do chromowania.
Dotarły jeszcze z Anglii łożyska wału, gumy sprzęgła i kilka podkładek.
Rozebrałem dzisiaj koszyk amortyzatora sprzęgła. Spodziewałem się, że gumy będą do wymiany, dlatego zakupiłem je wcześniej. Nie spodziewałem się jednak takich zniszczeń. Stare gumy amortyzatora sprzęgła praktycznie nie istniały. Nawet trudno mi stwierdzić, czy zostały wykruszone, czy z biegiem lat guma tak sparciała, że została sprasowana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach